Thursday, April 03, 2008

Cuti-Cuti Langkawi lak...

Malaysia Truly Asia

Langkawi yang cukup terkenal dengan barangan bebas cukai nyer... memang menarik hati untuk dilawati. Langkawi juga terkenal dengan cerita lagenda turun temurun tentang pembunuhan fitnah MAHSURI. Langkawi mesti dilawati. Ada kawan aku tu.. banyak negara luar dah pegi tapi sayang nyer LANGKAWI pun tak pernah jejak...kesian. Anak sapa laaaa tu.
Aku dan 3 orang lagi teman berlepas dari LCCT, Sepang pada 29/3 dan pulang pada 01/4/08. Hah.. tak cukup rasanya 4 hari 3 malam di langkawi. Sampai jeee di airport cari kereta sewa dulu, harganya cukup murah PROTON untuk 4 hari hanya RM130.
Banyak tempat-tempat menarik yang aku kunjungi sepanjang lawatan nitermasuk MAKAN MAHSURI, BERAS TERBAKAR, MENGELILINGI 3 PULAU (DAYANG BUNTING, SINGA BESAR & PANTAI BERAS BASAH). MENAIKI KERETE KEBAL DI GUNUNG MAT MACHINCANG, MANDI MANDA DI PANTAI CHENANG, MUZIUM PADI, TAMAN ULAR, DATARAN LANG, PANTAI TANJUNG RHU DAN BEBERAPA BUAH HOTEL TERNAMA LAGI GLAMOUR.
Tempat shooping pulak untuk beli pinggan mangkok @ kelengkapan rumah beli kat IDAMAN SURI. Kalau nak shooping chocolate beli kat HAJI ISMAIL GROUP. Satu.. lagi jangan lupa beli kain batik atau pelekat serta buah tangan minyak gamat.
Sampai jumpa lagi di percutian akan datang... Tungguuuu bulan 11 nanti.

No comments: